Ειδησεογραφικό site

Ο Τσίπρας χάνει τον μεγάλο σύμμαχο του, το Twitter – Τι γράφουν πλέον για τον πρώην πρωθυπουργό

48

Πριν τις εκλογές του Ιανουαρίου 2015 η παρουσία του ΣΥΡΙΖΑ στα social media ήταν συντριπτική. Δεκάδες εκατοντάδες άτομα είχαν κινητοποιηθεί υπέρ του κόμματος που ερχόταν στην εξουσία.

Με ακαταπόνητη παρουσία, οι χρήστες του twitter που υποστήριζαν τον Αλέξη Τσίπρα αλλά και τον ΣΥΡΙΖΑ, ήταν πολυάριθμοι, εξαιρετικά μαχητικοί και άμεσοι στις αντιδράσεις τους. Αποδομούσαν σε χρόνο-ρεκόρ τον αντίπαλο, σχολίαζαν και αποδοκίμαζαν ονομαστικά δημοσιογράφους και περνούσαν μηνύματα πολιτικής που είχαν προηγουμένως εύστοχα κωδικοποιηθεί σε λίγες λέξεις. Ακόμη και επώνυμα, πολλοί χρήστες των social media έδιναν μάχες επικράτησης και κατόρθωσαν να συντρίψουν τους πολιτικούς ανταγωνιστές τους, κατά το διάστημα πριν και μετά τις εκλογές του Ιανουαρίου 2015. Ηταν ένα σοβαρό εργαλείο στα χέρια του ΣΥΡΙΖΑ.
Σήμερα η εικόνα αυτή έχει πλήρως αντιστραφεί. Η υπογραφή του Μνημονίου και η επιβολή σκληρών μέτρων έχει εκδιώξει τους φανατικούς οπαδούς του ΣΥΡΙΖΑ από τα social media και η υποστήριξη έχει μετατραπεί σε ένα κύμα αποδοκιμασίας, άνευ προηγουμένου.
Δείτε τα tweets μετά την ομιλία του Αλέξη Τσίπρα στη ΔΕΘ. Είναι όλα αρνητικά και αποδοκιμαστικά, κανείς δεν υπερασπίστηκε τις δηλώσεις του πρώην πρωθυπουργού.

Ναι, έτσι. Οι ηγέτες μετά τα ταξίδια για δανεικά, παρεμβαίνουν αξιόπιστα στο ευρύτερο διεθνές περιβάλλον… #tsiprasdeth
Πέρασαν το πολιτικό ψέμα σε άλλη πίστα.
έχουμε μέλλον ακόμα. Πολλές οι πίστες.
μπα, το τερμάτισαν.
Η λέξη «θράσος» δε φτάνει, η ελληνική γλώσσα δεν έχει λέξη να χαρακτηρίσει όσα ακούστηκαν στη συνέντευξη τύπου #tsiprasdeth
Είναι παραπάνω από προφανής η σύμπνοια με Καμμένο-ΑΝΕΛ. Απλά καμία σχέση με αριστερά.
Επι τελους μαθαμε οτι ο διακυβευμα για τους γονεις στις εκλογες ειναι: «Παδεια ή μοσχαρισια μπριζολα για τα παιδια τους»
Το 74 γεννηθηκε η μεταπολιτευση και ο ανθρωπος που την τελειωσε
-Γι’ αυτούς που «λιάζονται» λέτε; Ναι, όντως. #kyraTasia
Αλέξη, πες και ότι άργησες να ξεκινήσεις τη συνέντευξη τύπου γιατί μπερδεύτηκες ποιο μετρό να πάρεις για το κέντρο. Πιο πιστευτό θα ήταν.
Τον ρωτάει αν πρωτοτύπησε και υλοποίησε τις υποσχέσεις του και υπερηφανεύεται για το ΟΧΙ στο δημοψήφισμα που (στο τέλος) το πούλησε
Η Γεροβασίλη είναι σαν τη θεία της διπλανής πόρτας #TsiprasDeth
Νταξ & οι άλλοι λέγανε τραγικά ψέματα αλλά ο άνθρωπος το έχει αναγάγει σε τέχνη. Μιλάμε έχει περάσει σε άλλο επίπεδο. #tsiprasdeth
Εγώ, Αλέξη, δεν το σηκώνω το ποτό και μια φορά είχα πιει δυο τσίπουρα κι έλεγα όλο μαλακίες, καλή ώρα #deth
Τραγικός ψεύτης και υποκριτής ο #Tsipras… Η μεγαλύτερη καραγκιοζοφιγούρα της μεταπολιτευτικής σκηνής. #tsiprasdeth #syriza_xeftiles
H ανάπτυξη έμεινε άνεργη. Ο Αντετοκούμπο στην πρώτη δημοτικού μίλαγε καλύτερα ελληνικά
Ο επόμενοοοος… – Ναι, γεια σας, είναι τιμή μου που ήρθα να σας μιλήσω στη #DETH – Έλα, πες τη μαλακία σου και συ, τζάμπα είναι
Στο τέλος, εσείς που τον ακούτε, να με ενημερώσετε για το πόσες φορές αναφέρθηκε η φράση «17 ώρες»
Οι 17 ώρες, εμείς δε θέλαμε, υποχωρήσαμε, μας ανάγκασαν, η Αριστερά, τα ιδανικά μας, διαπραγμάτευση, θα τα αλλάξουμε. Αχταρμάς. #ΔΕΘ
..μόνο εγώ διάβασα το #tsiprasdeth σαν #tsiprasdeath ??
Ο Πολιτικάντης κάνει τη νύχτα μέρα για να εκλεγεί: αυτή είναι άλλωστε η δουλειά του. #ekloges2015

Η πραμάτεια των κομμάτων στο διαδίκτυο – Τι δείχνουν τα προεκλογικά τους σποτ (ΒΙΝΤΕΟ)

Τον γύρο του διαδικτύου κάνουν τις τελευταίες ημέρες τα προεκλογικά μηνύματα των κομμάτων, ενόψει των εκλογών της 20ης Σεπτεμβρίου.

ΣΥΡΙΖΑ

Με έμμεση παραπομπή στην φράση «στα 4 εσείς» κυκλοφόρησαν τα σποτ του ΣΥΡΙΖΑ.
Εμμέσως το προανήγγειλε ο τέως υπουργός Επικρατείας Νίκος Παππάς σε πρόσφατη συνέντευξή του όταν ισχυρίστηκε ότι αν ήθελε, ο Αλέξης Τσίπρας θα μπορούσε να στρογγυλοκαθίσει στην καρέκλα του πρωθυπουργού και να μην κάνει εκλογές. Η ιδέα του στενού συνεργάτη του Αλέξη Τσίπρα μεταφέρθηκε στα δύο σποτ του ΣΥΡΙΖΑ που δόθηκαν στη δημοσιότητα με τίτλο «ψηφίζουμε αυτόν που στέκεται όρθιος».

«Στις 20 Σεπτέμβρη δεν ψηφίζουμε αυτόν που θα καθίσει στην καρέκλα αλλά αυτόν που στέκεται όρθιος» λένε οι πρωταγωνιστές των δύο σχεδόν πανομοιότυπων βίντεο, το ένα εκ των οποίων έχει διάρκεια 14 και το άλλο 22 δευτερόλεπτα.

Μικρά και περιεκτικά τα βίντεο. Το μήνυμα που θέλουν να εκπέμψουν οι συνεργάτες του αρχηγού του ΣΥΡΙΖΑ είναι ότι παρά τις δυσκολίες της διαπραγμάτευσης με τους Ευρωπαίους, παρά τις «τρικλοποδιές» από τους πρώην συντρόφους του που διέσπασαν το κόμμα ο Αλέξης Τσίπρας «στέκεται όρθιος».

Ο υπαινιγμός επίσης ξεκάθαρος. Εφόσον ο κ. Τσίπρας «στέκεται όρθιος» όλοι οι πολίτες μπορούν να συμπεράνουν ότι δεν έχει πέσει ή ότι δεν βρίσκεται «στα 4», όπως κατ’ επανάληψη έχει πει για τη ΝΔ και το ΠΑΣΟΚ ο συνοδοιπόρος και συμπαραστάτης του Αλέξη Τσίπρα Πάνος Καμμένος. Το μήνυμα εκπέμπεται υπογείως: Ο Αλέξης Τσίπρας δεν είναι «στα 4». Γιατί; Διότι «στέκεται όρθιος», σύμφωνα με τους πρωταγωνιστές στην κομματική διαφήμιση του ΣΥΡΙΖΑ. Συνειρμικά, το περιεχόμενο του τηλεοπτικού σποτ του ΣΥΡΙΖΑ θυμίζει μια παλιά διαφήμιση που είχε προβληθεί στις Ηνωμένες Πολιτείες. Εκεί όπου οι κανόνες της πολιτικής επικοινωνίας επιτρέπουν σκληρά χτυπήματα και προσωπικές επιθέσεις στους πολιτικούς αντιπάλους.

Οι Ρεπουμπλικανοί σε ένα σποτ πριν από πολλά χρόνια, παραλλήλιζαν τους Δημοκρατικούς με… ποντίκια, αξιοποιώντας τη λέξη Democrats (Δημοκρατικοί), την οποία έκοβαν στις δύο λέξεις Democ και Rats (που σημαίνει ποντίκια) και σιγά σιγά η πρώτη λέξη εξαφανιζόταν, με αποτέλεσμα όσο ακούγονταν τα αρνητικά μηνύματα για τους Δημοκρατικούς η λέξη Democrats να μετατρέπεται στη λέξη rats, δηλαδή ποντίκια, ώστε να βγάλουν όλοι το συμπέρασμα ότι οι Δημοκρατικοί είναι… ποντίκια! Χωρίς να μπορεί να δημιουργηθεί ευθέως συνειρμός, ο καθένας που ακούει την φράση «ψηφίζουμε αυτόν που στέκεται όρθιος» πιάνει το μήνυμα που υπογείως και συνειρμικά τον παραπέμπει στην αγαπημένη ατάκα του Πάνου Καμμένου για εκείνους που υποτίθεται ότι διαπραγματεύονταν «στα… 4». Κάτι που σύμφωνα με τον ΣΥΡΙΖΑ δεν συνέβη με την περίπτωση του Αλέξη Τσίπρα. Διότι πώς αλλιώς θα μπορούσε να «στέκεται όρθιος», σωστά; Κάπως έτσι, συνειρμικά και παίζοντας με το υποσυνείδητο των πολιτών προβάλλεται το μήνυμα υπέρ του Αλέξη Τσίπρα που «στέκεται όρθιος».

«Ξεμπερδεύουμε με το παλιό, κερδίζουμε το αύριο» καταλήγει το σποτ του ΣΥΡΙΖΑ θέλοντας να υποδηλώσει στους πολίτες-ψηφοφόρους ότι η επόμενη μέρα των εκλογών είναι συνδεδεμένη με τον Αλέξη Τσίπρα. Δεν μπορεί να μην σχολιαστεί το γεγονός ότι φόντο στα δύο σποτ του επιτελείου της Κουμουνδούρου είναι η πλατεία Κλαυθμώνος. Κι επειδή όλοι γνωρίζουν (κι όσοι δεν το θυμούνται μπορούν να το googlάρουν) γιατί ονομάστηκε έτσι η Πλατεία Κλαυθμώνος, μοιάζει με παραδοξολογία η προσπάθεια να περάσουν μήνυμα υπέρ του ΣΥΡΙΖΑ από την πλατεία του… κλαυθμού. Ουδείς βέβαια μπορεί να αποκλείσει το ενδεχόμενο η πλατεία Κλαυθμώνος να είναι -σύμφωνα με τους συνεργάτες του Αλέξη Τσίπρα- συμβολικό μήνυμα για τους αντιπάλους του ΣΥΡΙΖΑ.


Νέα Δημοκρατία

Με κεντρικό μήνυμα «Μας πήγαν πίσω. Τώρα πάμε μπροστά» προβάλλεται η διαδικτυακή καμπάνια της Νέας Δημοκρατίας.

Το πρώτο βίντεο που δόθηκε στη δημοσιότητα από τη ΝΔ είναι διάρκειας 26 δευτερολέπτων και σε αυτό δίνεται έμφαση στην παρουσίαση των σημαντικότερων προβλημάτων του τόπου, τα οποία, κατά το κόμμα, προκλήθηκαν από την ακυβερνησία των τελευταίων επτά μηνών.

Παράλληλα, δίνεται το σύνθημα εκκίνησης της προσπάθειας για την επόμενη ημέρα της χώρας, με τη λέξη «ΞΕΚΙΝΑΜΕ», ενώ το τέλος του βίντεο αναφέρεται: «Περισσότερα στις 6 Σεπτεμβρίου…», κάτι το οποίο ενδεχομένως σημαίνει ότι αυτή η ημερομηνία θα αποτελέσει σημείο-«σταθμό» για την προεκλογική εκστρατεία του κόμματος.

Ένα άλλο προεκλογικό σποτ της Νέας Δημοκρατίας έχει βασικό θέμα έχει τη ζωή μίας ιδιωτικής υπαλλήλου.

Το σποτ ονομάζεται «Μια μέρα στη ζωή της Λίνας, ιδιωτικής υπαλλήλου» και ξεκινά δείχνοντας την γυναίκα να ακούει στην τηλεόραση τον Αλέξη Τσίπρα καθώς ετοιμάζεται να πάει στη δουλειά της. Στη συνέχεια μπαίνει στο αυτοκίνητό της όπου ακούει τον πρώην πρωθυπουργό στο ραδιόφωνο να λέει χαρακτηριστικά: «Εμείς δεν πρόκειται να ψηφίσουμε Μνημόνιο» και την δείχνει να δίνει 5 ευρώ για να βάλει βενζίνη προκειμένου να φτάσει στο γραφείο της. Αμέσως μετά πέφτει πλάνο από την ψήφιση του τρίτου Μνημονίου στη Βουλή τη στιγμή που ψηφίζει ο κ. Τσίπρας: «Τσίπρας Αλέξιος, «ΝΑΙ»».

Τέλος, φτάνοντας στο γραφείο της βλέπει στην είσοδο κάποιους από τους συναδέλφους της να αποχωρούν έχοντας σε μία κούτα τα πράγματά τους καθώς φαίνεται πως εκείνη την ημέρα τους ανακοινώθηκε η απόλυσή τους ενώ στη συνέχεια εξηγεί πως οι απολύσεις ήταν αποτέλεσμα των capital control που επιβλήθηκαν στις τράπεζες. Το προεκλογικό σποτ της ΝΔ κινείται σε αυτό το τρίπτυχο «ψέμα – αλήθεια – επίπτωση». Μάλιστα χρησιμοποιήθηκε για πρώτη φορά σε πολιτική διαφήμιση η τεχνική PoV (Point of View), που δίνει την εντύπωση βίντεο.

Στο τρίτο της τηλεοπτικό σποτ, η Νέα Δημοκρατία παρουσιάζει άλλο ένα «επεισόδιο» προσωπικών ιστοριών, με πρωταγωνιστή αυτή τη φορά τον «Απόστολο», ιδιοκτήτη καταστήματος.

Η νέα ταινία είναι επίσης γυρισμένη με την τεχνική PoV (Point of View). Το γρήγορο μοντάζ και οι μικρές, γεμάτες ένταση σκηνές, σε συνδυασμό με τη μοντέρνα και φρέσκια κινηματογράφηση δίνουν την αίσθηση video clip. Παραγωγή χαμηλού κόστους που δίνει έμφαση στο στοιχείο του ρεαλισμού, στην απεικόνιση της πραγματικότητας.

«Παιχνίδια τέλος» είναι ο τίτλος του σποτ της ΝΔ που δόθηκε στη δημοσιότητα την Παρασκευή.

«Παίζουν παιχνίδια στην πλάτη σου», αναφέρει και δείχνει έναν άνθρωπο να σηκώνεται και να χαλάει το «καρέ» που έχει στηθεί στην πλάτη του.

Στο δεύτερο σποτάκι, παρουσιάζεται ένας δοκιμαστικός σωλήνας που ονομάζεται «ΣΥΡΙΖΑ» στον οποίο προστίθενται οι…ζωές των Ελλήνων πολιτών. «Κάνουν πειράματα στην πλάτη σου» αναφέρει το σποτ, και ο δοκιμαστικός σωλήνας πέφτει στο πάτωμα.

Ποτάμι

Εάν οι ψηφοφόροι θα επιλέξουν μεταξύ παιδιών του κομματικού σωλήνα ή των πολιτικών τζακιών και ανάμεσα στους βαρόνους και τις συνιστώσες, διερωτάται το Ποτάμι στα δύο πρώτα προεκλογικά του σποτ.

Στο πρώτο βίντεο που δόθηκε στη δημοσιότητα το κόμμα του Σταύρου Θεοδωράκη ρωτά τους πολίτες αν σε 16 ημέρες από τώρα θα επιλέξουν αν θα κυβερνήσουν την χώρα οι βαρόνοι ή οι συνιστώσες, ενώ στο δεύτερο, αν θα εκλέξουν τα παιδιά από τα πολιτικά τζάκια ή τον κομματικό σωλήνα.

Σύμφωνα, όμως, με το Ποτάμι, όλες αυτές τις επιλογές τις πληρώσαμε ακριβά τα τελευταία χρόνια για αυτό και καλεί τους ψηφοφόρους να μην κάνουν ξανά τις ίδιες επιλογές.

KKE

Με μία φράση του σπουδαίου Έλληνα λογοτέχνη Μενέλαου Λουντέμη «έντυσε» το πρώτο προεκλογικό σποτ του το ΚΚΕ, προβάλλοντας τα ψέματα που ειπώθηκαν από όλες τις προηγούμενες κυβερνήσεις.

Το ΚΚΕ αναφέρει δε ότι αφού ο λαός τους δοκίμασε, τώρα με το ΚΚΕ υπάρχει λύση στο δρόμο της ανατροπής. «Ειπώθηκαν ψέματα, που ντράπηκαν και τα ίδια, μια και δεν ντρέπονταν τα στόματα που τα ‘λεγαν», λέει το απόσπασμα του Μενέλαου Λουντέμη από το βιβλίο του «Οδός Αβύσσου, αριθμός 0». «Τους δοκίμασες… ΤΩΡΑ ΜΕ ΤΟ ΚΚΕ ΥΠΑΡΧΕΙ ΛΥΣΗ ΣΤΟ ΔΡΟΜΟ ΤΗΣ ΑΝΑΤΡΟΠΗΣ», αναγράφεται στο σποτ.


ΑΝΕΛ

Στο προεκλογικό σποτ των ΑΝΕΛ επιστρέφει ο «μικρός Αλέξης», που αυτή τη φορά έχει σπάσει το αριστερό του χέρι, με τον Πάνο Καμμένο να υπόσχεται στο παιδί ότι θα του μάθει να γράφει εξίσου καλά και με… το δεξί.


ΠΑΣΟΚ

Το Πανελλήνιο Σοσιαλιστικό Κίνημα ανάρτησε ένα βίντεο με τον Αντρέα Παπανδρέου, ο οποίος εμφανίζεται να διαβεβαιώνει τους Έλληνες ψηφοφόρους ότι «το ΠΑΣΟΚ είναι εδώ».

Ένωση Κεντρώων

Το πρώτο προεκλογικό σποτ έδωσε στη δημοσιότητα η Ένωση Κεντρώων ξεκινά με την αφήγηση μιας ιστορίας για την Ελλάδα στην οποία πρωταγωνιστεί ο «Ξανθόπουλος» της τηλεοπτικής διαφήμισης για το 11880, ο ηθοποιός Γιάννης Παπαθανάσης.

Ο ηθοποιός εμφανίζεται στο γραφείο πρωτοκόλλου της κυβέρνησης να μιλάει στο τηλέφωνο και να κάνει οτιδήποτε άλλο από το να εργάζεται. Όταν στο χώρο μπαίνει ο Βασίλης Λεβέντης έντρομος παρατάει το τηλέφωνο πριν ο πρόεδρος της Ένωσης Κεντρώων να πλησιάσει το γραφείο, να του αφήσει το πρόγραμμα μεταρρυθμίσεων και σε μια συμβολική κίνηση να αποκαθιστά τις πεσμένες σημαίες της Ελλάδας και της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Στη συνέχεια ο «υπάλληλος» ανταλάσσει χειραψία με τον πρόεδρο της ΕΚ και ακολουθεί μια σειρά μηνυμάτων όπως «Τώρα ξέρω τι να κάνω. Διώχνω τους αργόμισθους, πολεμώ τα ρουσφέτια. Εξυγιαίνω το δημόσιο, ανακουφίζω τον ιδιωτικό τομέα, φέρνω επενδύσεις. Δίνω κίνητρα σε υγιείς επιχειρήσεις να φέρουν ανάπτυξη και μείωση ανεργίας». Το σποτ κλείνει με μια σειρά πολιτών που δηλώνουν δημόσια τη στήριξή τους στον Βασίλη Λεβέντη απαντώντας θετικά στο ερώτημα της ΕΚ «θα σε έχω μαζί μου;».

Τα σχόλια είναι κλειστά.