Ειδησεογραφικό site

Ο Ελ Γκρέκο στο Μουσείο Μπενάκη

57

Μέχρι την 1η Μαρτίου συνεχίζονται οι δύο εκθέσεις με τις οποίες επέλεξε το Μουσείο Μπενάκη να τιμήσει τον σπουδαίο Έλληνα ζωγράφο από τον θάνατο του οποίου συμπληρώθηκαν 400 χρόνια. Η πρώτη έκθεση πραγματοποιείται στο κεντρικό κτίριο της Κουμπάρη και φέρει τον τίτλο: «Ο φιλικός κύκλος του Γκρέκο στο Τολέδο» και η δεύτερη που ονομάζεται «Ο Δομήνικος Θεοτοκόπουλος μεταξύ Βενετίας και Ρώμης» φιλοξενείται στο κτήριο της Οδού Πειραιώς.

Τα έργα που εκτίθενται στο κτίριο του Κολωνακίου επικεντρώνονται στην παρουσίαση των διανοούμενων, συλλεκτών και παραγγελιοδοτών, οι οποίοι αποτελούσαν τον προσωπικό κύκλο του Γκρέκο στο Τολέδο, εμπνέοντας και στηρίζοντάς τον σε όλη τη δημιουργική του πορεία. Η έκθεση περιλαμβάνει σημαντικό αρχειακό υλικό από τα Αρχεία του Τολέδο (Archivo Municipal de Toledo, Archivo Provincial de Toledo, Biblioteca de Castilla-La Mancha) και της Μαδρίτης (Archivo Historico de Protocolos de Madrid), χειρόγραφα και βιβλία από την Εθνική Βιβλιοθήκη της Ισπανίας (Biblioteca Nacional de Espana), καθώς και τέσσερις προσωπογραφίες του Γκρέκο από τις συλλογές του Museo del Prado, του Museo del Greco στο Τολέδο καθώς και από μια ιδιωτική συλλογή του εξωτερικού (Λονδίνο).

Σε δύο έργα της ιταλικής περιόδου, τα οποία φυλάσσονται στην πόλη του Ηρακλείου, είναι αφιερωμένη η έκθεση της οδού Πειραιώς. Πρόκειται για τη Βάπτιση του Χριστού, που ανήκει στον Δήμο Ηρακλείου, και την Άποψη του Όρους και της Μονής Σινά, που αγοράστηκε από τα Ιδρύματα Ανδρέα και Μαρίας Καλοκαιρινού, το 1991. Στο Μουσείο Μπενάκη όμως παρουσιάζεται, για πρώτη φορά στην Ελλάδα, και ο πίνακας του Γκρέκο «Παιδί που φυσάει ένα αναμμένο δαυλί» του Museo Nazionale di Capodimonte της Νάπολης. Η έκθεση διερευνά τα πρώτα βήματα του καλλιτέχνη στη Δύση, τόσο στη Βενετία όσο και στην αρχή της ρωμαϊκής περιόδου της ζωής του (1567-1574). Με τη βοήθεια ζωγραφικών έργων, χαρακτικών και χειρογράφων ο επισκέπτης θα μπορέσει να παρακολουθήσει την εξέλιξη του φιλόδοξου και υπερήφανου ζωγράφου από την Κρήτη στα μεγάλα καλλιτεχνικά κέντρα της μετα-αναγεννησιακής Ιταλίας. Και οι δύο εκθέσεις συνοδεύουν πλούσιες συλλεκτικές εκδόσεις με τον κατάλογο των έργων και αλλά και σημαντικά κείμενα.

Τα σχόλια είναι κλειστά.