Ειδησεογραφικό site

Κληρώνει σήμερα για τον Ιππόδρομο στο Μαρκόπουλο

123

Δύο σχήματα βρίσκονταν μέχρι και την τελευταία στιγμή στο παιχνίδι για τη διεκδίκηση της παραχώρησης του ιπποδρομιακού στοιχήματος και του Ιπποδρόμου στο Μαρκόπουλο Αττικής.

Αυτό της γαλλικής PMU μαζί με τη νοτιοαφρικανική Fumellela και εκείνο της Intralot μαζί με τον ιππόδρομο του Μπουένος Άιρες.

Οι προσδοκίες πάντως του ΤΑΙΠΕΔ είναι μάλλον περιορισμένες. Σύμφωνα με τις πληροφορίες η συμμετοχή του «δυνατού» ονόματος στο διαγωνισμό, δηλαδή των Γάλλων, εξασφαλίστηκε μεν, αλλά με μείωση του μηνιαίου μισθώματος που θα καταβάλλει εφόσον αναδειχθεί νικητής για τη διαχείριση του ιπποδρόμου.

Σε κάθε περίπτωση, ο νικητής θα αναλάβει το ιπποδρομιακό στοίχημα, και παράλληλα θα νοικιάσει τον Ιππόδρομο για περίπου 2,5 εκατ. ευρώ το χρόνο. Αρχικά το ΤΑΙΠΕΔ είχε προσδοκίες για μίσθωμα γύρω στα 500.000 ευρώ το μήνα, αλλά μάλλον οδηγούμαστε σε ποσά της τάξης των 200.000 ευρώ.

Ο νικητής του διαγωνισμού του ΤΑΙΠΕΔ θα μισθώσει πάγια που ανήκουν στον ΟΔΙΕ ο οποίος, με βάση νομοθετική ρύθμιση στα τέλη Σεπτεμβρίου (ή πιθανώς μόλις ολοκληρωθεί ο διαγωνισμός για το ιπποδρομιακό στοίχημα) πρόκειται να τεθεί σε εκκαθάριση.

Ζημιές, χρέη

Αλλά τα προβλήματα του ιπποδρόμου είναι πολλά.

Ο οργανισμός είναι ζημιογόνος και όλα τα προηγούμενα χρόνια το Δημόσιο έκανε κεφαλαιακές ενέσεις για να στηρίξει τη λειτουργία του. Η ακίνητη περιουσία του Ιπποδρόμου είναι επιβαρυμένη με υψηλά δάνεια (210 εκατ. ευρώ) που είχαν ληφθεί πριν τους Ολυμπιακούς του 2004 για τη μετεγκατάσταση του ιπποδρόμου από το Φάληρο στο Μαρκόπουλο και ευθύνονται σε μεγάλο βαθμό για τα ζημιογόνα αποτελέσματα.

Επίσης ο χώρος του ιπποδρόμου στο Μαρκόπουλο αποδείχθηκε εξαρχής ακατάλληλος για τη διεξαγωγή ιπποδρομιών, αφού δεν υπάρχει εύκολη οδική πρόσβαση.

Το φορολογικό

Όσο πάντως για το φορολογικό θέμα που είχε δημιουργηθεί με τους ιδιοκτήτες αλόγων, επιλύθηκε. Πρόκειται για το φορολογικό πλαίσιο που καθιερώθηκε από το 2010 και μετά, σύμφωνα με το οποίο ο ιδιοκτήτης αλόγων θεωρούνταν επιτηδευματίας, δηλαδή επιχειρηματίας και έπρεπε να τηρεί βιβλία εσόδων – εξόδων καθώς και να είναι ασφαλισμένος στον ΟΑΕΕ). Αυτή η διάταξη είχε ως αποτέλεσμα οι χομπίστες ιδιοκτήτες να αποχωρήσουν και στην τριετία 2010 -2013 οι ιδιοκτήτες να έχουν περιοριστεί από 210 σε 60 και τα άλογα από 1.700 σε 500.

Το αποτέλεσμα ήταν οι ιπποδρομίες να αρχίσουν να φθίνουν, το προϊόν να απαξιωθεί εντελώς, και το ενδιαφέρον να περιοριστεί δραματικά. Αυτό αντικατοπτρίστηκε και στο τζίρο του ιπποδρόμου, ο οποίος από 260 εκατ. ευρώ το 2009, έπεσε στα 84 εκατ. ευρώ το 2012, και κινήθηκε κοντά στα 70 εκατ. ευρώ το 2013.

Όσο για τις ζημίες του οργανισμού κυμαίνονται τα τελευταία χρόνια κατά μέσο όρο γύρω στα 25 εκατ. ευρώ ετησίως. Οι συσσωρευμένες ζημίες του ΟΔΙΕ προσεγγίζουν πλέον τα 200 εκατ. ευρώ. Σήμερα, ο ΟΔΙΕ, χρωστάει παντού (ΙΚΑ, ΔΕΗ, κ.ά), και καταβάλλει μόνο μισθούς.

Τα σχόλια είναι κλειστά.