Ειδησεογραφικό site

Κατάργηση των ενδιάμεσων εκπτώσεων θέλει η ΕΣΕΕ

49

Κατάργηση των ενδιάμεσων εκπτώσεων προτείνει μεταξύ άλλων η ΕΣΕΕ, λαμβάνοντας υπ’ όψιν της τις μεταβολές του τζίρου και του όγκου πωλήσεων στο λιανικό εμπόριο.

Όπως αναφέρει, αν και ο Δείκτης Κύκλου Εργασιών (ΔΚΕ) για τον Ιούλιο (κατεξοχήν μήνας εκπτώσεων) καταγράφει αύξηση -έστω και με οριακούς ρυθμούς (1,5% με τα καύσιμα και 1,1% χωρίς), η τόνωση της αγοραστικής κίνησης «δεν επιβεβαιώνεται στις ενδιάμεσες εκπτωτικές περιόδους από τη στιγμή που τα αποτελέσματα του εαρινού δεκαημέρου των ενδιάμεσων εκπτώσεων (1-10 Μαΐου 2014) δεν είναι καθόλου ενθαρρυντικά».

Ειδικότερα, σύμφωνα με την ΕΣΕΕ, η συρρίκνωση του δείκτη στην κατηγορία «Ένδυση και Υπόδηση» την περίοδο Μαίου/Απριλίου 2014 διαμορφώθηκε σε (-12,7%) έναντι αύξησης της αντίστοιχης περιόδου Μαΐου/Απριλίου 2013 κατά 5,3%.

Έτσι, η Συνομπονδία σημειώνει πως γεννούνται εύλογα ερωτήματα για τη χρησιμότητα αυτής της πρωτοβουλίας, όταν «αγορά και καταναλωτές αντιμετωπίζουν έντονα προβλήματα οικονομικής φύσεως».

Οι μεταβολές του τζίρου και του όγκου πωλήσεων στο λιανικό εμπόριο οδήγησαν την ΕΣΕΕ να προτείνει τις ακόλουθες αλλαγές στην αγορά:

  • Ως προς τις εκπτώσεις, πρέπει να καταργηθούν οι ενδιάμεσες εκπτωτικές περίοδοι.  Οι τακτικές εκπτώσεις πρέπει να έχουν σαφή ημερομηνία έναρξης και λήξης και οι μέρες να είναι συνεχόμενες.
  • Επειδή κάθε περιοχή έχει τις ιδιαιτερότητές της, τουλάχιστον η διενέργεια εποχιακών και θεματικών προσφορών να καθορίζεται από το τοπικό εμπορικό σύλλογο σε συνεργασία με την Τοπική Αυτοδιοίκηση.
  • Να είναι σαφής η χρονική διάρκεια των προσφορών (πχ. «10ήμερα ή 15νθήεμερα προσφορών).
  • Οι διπλές διαγραμμένες τιμές και η χρήση ποσοστών να επιφυλάσσονται μόνο για τις εκπτώσεις.
  • Να απαγορεύονται οι εκπτώσεις – προσφορές – προωθητικές ενέργειες τις 30 ημέρες που προηγούνται των τακτικών εκπτώσεων.
  • Η χρονική διάρκεια των προσφορών να μην υπερβαίνει το 50% της αμέσως προηγούμενης χρονικής περιόδου κατά την οποία τα προσφερόμενα προϊόντα διατίθενται στη τιμή στην οποία δηλώνεται ως αρχική, χρησιμοποιώντας συγκεκριμένο τρόπο μέτρησης που βγαίνει με μαθηματικό τύπο και χρησιμοποιείται στο εξωτερικό.
  • Να έχουν το δικαίωμα και τα κοινά καταστήματα να δημιουργούν «γωνιές stock».

«Συνοπτικά θα μπορούσαμε να πούμε πως τα αποτελέσματα από τον ΔΚΕ του Ιουλίου αποτελούν μία ασθενή ένδειξη μεταβολής των επί σειρά ετών αρνητικών εξελίξεων στην ελληνική αγορά λιανικής αλλά θα ήταν, τουλάχιστον για την ώρα, εξαιρετικά πρώιμο και παρακινδυνευμένο να μιλήσουμε για μεταστροφή του κλίματος και την πολυπόθητη έξοδο από την ύφεση», αναφέρεται στη σχετική ανακοίνωση της Συνομοσπονδίας.

Σύμφωνα με την ΕΣΕΕ, η συγκεκριμένη άποψη ενισχύεται από το γεγονός πως η εμπορική δραστηριότητα των καταστημάτων λιανικής κατά τη διάρκεια του τρέχοντος επταμήνου υπολείπεται κατά 1,6% σε σχέση με το αντίστοιχο επτάμηνο του 2013.

«Τα προβλήματα και οι προκλήσεις που έχουν καθηλώσει τη ζήτηση και έχουν οδηγήσει σε οικονομικό μαρασμό και τελικά σε οριστική έξοδο από την αγορά 130 χιλιάδες μικρομεσαίες εμπορικές επιχειρήσεις παραμένουν», καταλήγει.

Τα σχόλια είναι κλειστά.