Ειδησεογραφικό site

ΕΛΣΤΑΤ: Στο -2% ο πληθωρισμός τον Μάιο στην Ελλάδα

53

Εντάθηκαν οι αποπληθωριστικές πιέσεις τον Μάιο με αποτέλεσμα ο πληθωρισμός να σημειώσει πτώση 2% σε σύγκριση με τον πληθωρισμό του Μαΐου 2013. Σημειώνεται πως ο τιμάριθμος τον Απρίλιο 2014 είχε καταγράψει πτώση 1,3% σε σχέση με τον πληθωρισμό του Απριλίου 2013.

Σύμφωνα με την Ελληνική Στατιστική Αρχή ο Γενικός Δείκτης Τιμών Καταναλωτή το Μάιο 2014 σε σύγκριση µε τον Απρίλιο 2014, παρουσίασε μείωση 0,8%, έναντι μείωσης 0,2%, που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του προηγούμενου έτους.

Ο μέσος Γενικός Δείκτης Τιμών Καταναλωτή του 12µήνου Ιουνίου 2013 – Μαΐου 2014 σε σύγκριση προς τον ίδιο δείκτη του 12µήνου Ιουνίου 2012 – Μαΐου 2013 παρουσίασε μείωση 1,4%, έναντι αύξησης 0,6%, που σημειώθηκε κατά το αντίστοιχο προηγούμενο 12µηνο.

Η μείωση του Γενικού Δείκτη Τιμών Καταναλωτή κατά 2,0% τον μήνα Μάιο 2014 σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του Μαΐου 2013, προήλθε από τις μειώσεις των δεικτών :

α) Κατά 2,9% της ομάδας «Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα νωπά λαχανικά, νωπά φρούτα, νωπές πατάτες, νωπά ψάρια, δημητριακά και παρασκευάσματα, κρέατα γενικά, ζάχαρη και καφές. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από τη αύξηση των τιμών γενικά στα γαλακτοκομικά και αυγά.

β) Κατά 9,4% της ομάδας «Ένδυση και υπόδηση», λόγω μείωσης των τιμών στα είδη ένδυσης και υπόδησης.

γ) Κατά 0,6% της ομάδας «Στέγαση», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών των ενοικίων κατοικιών, του πετρελαίου θέρμανσης και του φυσικού αερίου. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση των τιμών στον ηλεκτρισμό.

δ) Κατά 2,2% της ομάδας «Διαρκή αγαθά – Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα είδη: έπιπλα-καλύμματα δαπέδου, είδη κλινοστρωμνής-λευκά είδη, οικιακές συσκευές, είδη άμεσης κατανάλωσης νοικοκυριού.

ε) Κατά 2,8% της ομάδας «Αναψυχή – Πολιτιστικές δραστηριότητες», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών του οπτικοακουστικού εξοπλισμού-υπολογιστών, των ειδών και υπηρεσιών αναψυχής και του πακέτου διακοπών.

στ) Κατά 3,9% της ομάδας «Εκπαίδευση», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα δίδακτρα ιδιωτικών σχολείων, ξένων γλωσσών, φροντιστηρίων και ΙΕΚ.

ζ) Κατά 1,6% της ομάδας «Ξενοδοχεία-Καφέ-Εστιατόρια», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών των εστιατορίων- ζαχαροπλαστείων-καφενείων-κυλικείων. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση των τιμών στα ξενοδοχεία.

η) Κατά 5,6% της ομάδας «Άλλα αγαθά και υπηρεσίες», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών των κουρείων- κομμωτηρίων, των ειδών ατομικής φροντίδας, των προσωπικών ειδών και των ασφαλίστρων αυτοκινήτων και δικύκλων.

Η μείωση του Γενικού Δείκτη Τιμών Καταναλωτή κατά 0,8% τον μήνα Μάιο 2014 σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του Απριλίου 2014, προήλθε από τις μειώσεις των δεικτών:

α) Κατά 1,0% της ομάδας «Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα νωπά λαχανικά, νωπές πατάτες και νωπό μοσχάρι. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση των τιμών στα νωπά φρούτα και τυρί φέτα.

β) Κατά 8,9% της ομάδας «Ένδυση και Υπόδηση», λόγω του θερινού δεκαημέρου εκπτώσεων.

γ) Κατά 0,2% της ομάδας «Στέγαση», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στο φυσικό αέριο και στα ενοίκια κατοικιών.

δ) Κατά 0,8% της ομάδας «Διαρκή αγαθά – Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες», λόγω του θερινού δεκαήμερου εκπτώσεων.

Τα σχόλια είναι κλειστά.