Ειδησεογραφικό site

Ανοιχτοί λογαριασμοί 29 Μαΐου 2015

30

Της Δέσποινας Καραγιαννοπούλου

Ανεξήγητα πράγματα… Ακαταλαβίστικα… Γιατί; Με ρυθμούς χελώνας, λέει, προχωρά η υποβολή φορολογικών δηλώσεων. Περίπου 120.000 σε σύνολο 5,8 εκατομμυρίων είναι οι φορολογικές δηλώσεις που έχουν υποβληθεί μέχρι σήμερα. Ξαναρωτάω: Γιατί; Εγώ ως καλή Ελληνίδα από τις πρώτες την υπέβαλα και μάλιστα με τη συνοδεία ουζοκατάστασης! Τόση η χαρά μου και η αγαλλίασή μου, αφού η δουλειά ήταν ξεκούραστη με τα λιγοστά που είχα να συμπληρώσω. Άντε λοιπόν μια ψυχή που είναι να βγει ας βγει! Εσείς τον νου σας, μην κάνετε λάθος, γιατί τα λάθη κοστίζουν πανάκριβα. Σε σας το λέω, κατά βάση σε σας τους συνταξιούχους που μπερδεύετε τις υποδιαστολές στα δεκαδικά ψηφία των συντάξεών σας. Που ένα λάθος σας μετατρέπει τα λιγοστά ευρώ σας σε χιλιάδες! Τον νου σας!

«Jumbo» επενδύσεις

Μην αναρωτιέστε γιατί αυτός και όχι εμείς… Εκτός κι αν το κάνετε έτσι για το θεαθήναι. Ο άνθρωπος, ο κ. Βακάκης του «Jumbo», το έχει πιάσει το νόημα εδώ και χρόνια και ακολουθεί πιστά την εικόνα της τρύπιας τσέπης του καταναλωτή. Γι’ αυτό και οι τιμές στα περισσότερα είδη που πουλά μέσα από τα καταστήματά του δεν ξεπερνούν τα 2 ευρώ (γιατί τόσα μπορεί να ξοδέψει πια ο καταναλωτής ακόμα και όταν μιλάμε για τα βλαστάρια του). Έτσι λοιπόν το «Jumbo» τα κατάφερε ακόμη μια φορά και τα κέρδη του ομίλου στο εννεάμηνο της τρέχουσας οικονομικής χρήσης 2014/2015, σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο, ανήλθαν σε 74,52 εκατ. ευρώ. Οι πωλήσεις την ίδια περίοδο ενισχύθηκαν κατά 8,57% φτάνοντας τα 446,13 εκατ. ευρώ από 410,94 εκατ. ευρώ την προηγούμενη αντίστοιχη περίοδο. Και όχι μόνο αυξάνει τα μεγέθη του ομίλου, αλλά δεν σταματά και τις επενδύσεις. Στο τέλος του 2015 αναμένεται η λειτουργία ενός ακόμα καταστήματος στην Πελοπόννησο (9.000 τ.μ.) καθώς και ενός ακόμα στη Ρουμανία (12.000 τ.μ.). Τελικά το ρητό «ο καλός ο καπετάνιος στη φουρτούνα φαίνεται» ισχύει!

Τέλος εποχής

Τίτλοι τέλους έπεσαν σε ένα ακόμη ιστορικό σήμα της Ελλάδας, στο ξενοδοχείο Πεντελικόν, στην Κηφισιά. Μιλάμε για ένα ιστορικό κτίσμα του 1927, που ανακαινίστηκε ολοκληρωτικά το 2004, προστέθηκαν 14 πολυτελείς σοφίτες στον τέταρτο όροφο, ενώ το ξενοδοχείο επεκτάθηκε με τρία νέα κτίρια περιμετρικά στον κήπο των 3.500 τ.μ. Όπως και να το δεις, είναι στενάχωρα πράγματα αυτά, αν και σε κάποιους δεν ιδρώνει το αυτί να αλλάξουν πλεύση! Το ιστορικό λοιπόν ξενοδοχείο πέρασε σε νέα χέρια αντί του ποσού των 23 εκατ. ευρώ (πόσες άραγε είναι οι οφειλές προς εργαζομένους και Δημόσιο;). Και τώρα τι; Ίδωμεν! Ο νέος ιδιοκτήτης πάντως είπε και λάλησε ότι «θα το επαναλειτουργήσουμε». Μένει να μάθουμε το πότε και με ποιους!

Άλλαξαν… στέγη

Στα κάγκελα είναι οι φαρμακοποιοί, καθώς, όπως φαίνεται, οι βιταμίνες και τα συμπληρώματα διατροφής δεν θα επιστρέψουν… στο σπίτι τους και πλέον έχουν μετοικίσει για τα καλά στα σούπερ μάρκετ. Τα οποία μάλιστα, πιστά στα τρέχοντα της ζωής, με τους ρυθμούς να έχουν σπάσει το κοντέρ, τα τοποθέτησαν σε πρώτο τραπέζι πίστα. Και όχι μόνο αυτό, αλλά τα πουλάνε και φθηνότερα –όπως οι ίδιες οι αλυσίδες ισχυρίζονται, τουτέστιν εγώ δεν βάζω το χέρι μου στη φωτιά– έως και 4 ευρώ παρακαλώ από τους προηγούμενους ιδιοκτήτες τους. Για παράδειγμα, στις πολυβιταμίνες η φθηνότερη τιμή σε απόλυτο μέγεθος είναι από 2 ευρώ έως και 4 ευρώ. Στο μεταξύ με στόχο την εντονότερη προώθηση των ειδών αυτών από τα σούπερ μάρκετ, λιανεμπορικές αλυσίδες και προμηθευτές σκέφτονται να προχωρήσουν σε από κοινού προωθητικές ενέργειες όχι μόνο σε επίπεδο διαφημιστικών φυλλαδίων αλλά και απασχολούμενου προσωπικού, που θα ενημερώνει για αυτά τα προϊόντα. Και μετά σου λέει ότι δεν ισχύει ο νόμος του ισχυρότερου. Μωρέ, ισχύει και παραϊσχύει.

Δούναι και λαβείν

Είτε ελληνική εταιρεία, είτε πολυεθνική εταιρεία, όταν γίνεται κάτι καλό, πρέπει να έχεις και το σθένος να το λες. Μιλάω για την περίπτωση της Η&Μ,  που έκλεισε το 2014 με διπλάσια κερδοφορία έναντι του 2013. Οι πωλήσεις της επίσης άγγιξαν τα 121 εκατ. ευρώ έναντι 94,2 εκατ. της προηγούμενης δωδεκάμηνης χρήσης του 2013. Και τι σημαίνει αυτό γιατί τα πολλά λόγια είναι φτώχεια; Ότι έχει πολύ απλά ούριο άνεμο από τους καταναλωτές, καθώς μπορούν στα μαγαζιά της αλυσίδας να ντύνονται χωρίς να γδύνονται. Και πώς αυτή τους το ανταποδίδει; Κρατώντας αφενός χαμηλά τις τιμές της και κάνοντας αφετέρου επενδύσεις (δημιουργώντας δηλαδή νέες θέσεις εργασίας). Έτσι είναι οι businesses: σου δίνω… μου δίνεις.

Για την… πρωτιά

E, λοιπόν, όχι, εγώ αυτό δεν θα το ανεχτώ. Δεν το χωρά ανθρώπινος νους. Μια πρωτιά πήγαμε να έχουμε και εμείς (!) και μας την πήραν από το στόμα! Υπάρχουν, λέει, φτωχότερες χώρες από την Ελλάδα στην ευρωζώνη. Και όμως ναι! Στην έβδομη θέση από το τέλος «αναρριχήθηκε» η Ελλάδα στην κατάταξη για το μέσο κατά κεφαλήν ΑΕΠ μεταξύ των 27 χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Το μέσο κατά κεφαλήν ΑΕΠ στη χώρα μας διαμορφώθηκε στο 73% του μέσου κοινοτικού με τη Σλοβακία (75%), τη Σλοβενία (82%), τη Λιθουανία (73%), την Εσθονία (73%) και την Τσεχία (82%) να έχουν φτάσει ή και να έχουν ξεπεράσει την Ελλάδα, παρόλο που ήταν μακράν φτωχότερες χώρες πριν από μερικά χρόνια. Σταθερά κάτω από το 73% βρίσκονται μόνο η Ουγγαρία, η Βουλγαρία, η Ρουμανία, η Κροατία, η Λετονία και η Πολωνία. Εγώ πάντως την αισιοδοξία μου δεν τη χάνω. Κάτι μου λέει ότι με τα νέα μέτρα που θα παρθούν, πάλι δικιά μας θα γίνει η πρώτη θέση. ΟΛΕ!!!

Πρωτοβουλία και προβολή

Την ξέρετε την οδό Πανδρόσου; Όχι; Και όμως θα έπρεπε διότι εκεί φιλοξενείται τους δύο τελευταίους αιώνες μια δημιουργική κυψέλη μικρών οικογενειακών επιχειρήσεων και αποτελεί, όπως και η περιοχή γύρω από αυτήν, ένα σταυροδρόμι «εποχών» και πολιτισμών. Με αφετηρία λοιπόν τον ενθουσιασμό και την πίστη στη δυναμική της συγκεκριμένης περιοχής μια άτυπη ομάδα επιχειρηματιών προχώρησε το 2012 σε μια πρωτοβουλία προβολής του δρόμου. Ακούτε; Το 2012 μέσα στην κρίση γιατί η έμπνευση και η δημιουργικότητα δεν ξέρει από χρόνους και συνθήκες! Έτσι συστάθηκε το Pandrossou Street Market και ξεκίνησε έντονη δραστηριότητα σε ποικίλους τομείς (πολιτιστικές εκδηλώσεις, εξωραϊσμός της περιοχής με ομαδική εργασία, τουριστική προβολή, εκπαιδευτικές και φιλανθρωπικές δράσεις, διαδικτυακή προβολή), ενώ έγινε και μέλος της διαδικτυακής πλατφόρμας ΣυνΑθηνά του Δήμου Αθηναίων. Σήμερα η άτυπη αυτή ομάδα με την υποστήριξη του Ινστιτούτου Μικρών Επιχειρήσεων της ΓΣΕΒΕΕ μετεξελίσσεται και οργανώνεται. Έτσι είναι οι κυψέλες! Ζουν και υπάρχουν από τις εργάτριες που δουλεύουν από την αρχή μέχρι το τέλος της ζωής τους!

Τα σχόλια είναι κλειστά.