Ειδησεογραφικό site

Προς μείωση προστίμων για παραβιάσεις του ΚΟΚ

49

Να μειώσει τα πρόστιμα για παραβιάσεις του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας σύμφωνα με τα όσα προανήγγειλε ο αναπληρωτής Υπ. Υποδομών.

Την μείωση των προστίμων για παραβιάσεις του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ) εξετάζει η κυβέρνηση, σύμφωνα με χαιρετισμό του αναπληρωτή υπουργού Υποδομών, κ. Χρήστου Σπίρτζη, που αναγνώστηκε στο Διεθνές Τεχνικό Συνέδριο «Current Advances in Road Infrastructure Safety Equipment», το οποίο πραγματοποιείται έως και την Παρασκευή στην Αθήνα.

Όπως αναφέρθηκε, στόχος του υπουργείου Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού είναι η μείωση των τροχαίων ατυχημάτων σε βάθος τετραετίας, με προτεραιότητα την βελτίωση της οδηγικής ασφάλειας.

Αυτό θα γίνει μέσα από τα εξής μέτρα, όπως:

  • Επανεξέταση του ΚΟΚ και του επιπέδου των προστίμων, όπου εξετάζεται να μειωθούν αυτά που είναι ιδιαίτερα υψηλά
  • Εντατικοποίηση των ελέγχων στους δρόμους
  • Εκμετάλλευση νέων τεχνολογιών στις οδικές υποδομές
  • Χρήση των Ευφυών Συστημάτων Μεταφορών (ITS) στις μετακινήσεις
  • Άμεση αντιμετώπιση σημείων του οδικού δικτύου που παρουσιάζουν υψηλή επικινδυνότητα και χρήση νέων χρηματοδοτικών εργαλείων για την κάλυψη των συγκεκριμένων αναγκών
  • Αποτελεσματικότερος συντονισμός όλων των εμπλεκόμενων αρχών
  • Προγράμματα βελτίωσης της οδηγικής συμπεριφοράς κι ένταξή συναφών δραστηριοτήτων στα σχολεία
  • Εκστρατεία ενημέρωσης προς τους πολίτες
  • Εντονότερη εμπλοκή της Επιτροπής Οδικής Ασφάλειας της Βουλής

Σύμφωνα με όσα ειπώθηκαν, το χαμηλό επίπεδο οδικής ασφάλειας στην Ελλάδα προκαλεί τεράστιο οικονομικό και κοινωνικό κόστος και στηρίζεται σε βασικές ανεπάρκειες των τελευταίων δεκαετιών, όπως :

  • Χαλαρή εφαρμογή βασικών μέτρων,
  • Έλλειψη συντονισμού των εμπλεκόμενων αρχών
  • Έλλειψη ενός καλού οδικού δικτύου η επαρκής συντήρηση
  • Έλλειψη ενός αποτελεσματικού συστήματος για τους υποψήφιους οδηγούς κι αξιόπιστου συστήματος επιθεώρησης των οχημάτων
  • Απουσία ενός αποτελεσματικού μοντέλου παρέμβασης στα πρώτα λεπτά του ατυχήματος, που είναι κρίσιμα για την υγεία και τη ζωή οδηγών κι επιβατών
  • Έλλειψη συστηματικής εφαρμογής μέτρων ασφαλείας κι επίβλεψης
  • Ανεπάρκεια των κονδυλίων για την οδική ασφάλεια
  • Η ασφυξία της οικονομίας και η προβληματική λειτουργία των θεσμών.

Τα σχόλια είναι κλειστά.