Ειδησεογραφικό site

ΕΣΕΕ: Πρώτη δύναμη στον κόσμο η ελληνική ναυτιλία

54

Η διεθνής, ναυτιλιακή έκθεση «Ποσειδώνια 2014», ήταν και φέτος το σημείο συνάντησης της παγκόσμιας ναυτιλιακής επιχειρηματικότητας, όπου πρωτοστάτησε η Ελλάδα, αναφέρει σε σχετική ανακοίνωση η Εθνική Συνομοσπονδία Ελληνικού Εμπορίου και προσθέτει: «Σύμφωνα μάλιστα με τους διοργανωτές, ήταν η πιό επιτυχημένη στη μακρά ιστορία της, αφού το μέγεθος της έκθεσης, οι 1.850 εκθέτες από 93 χώρες και οι περίπου 20.000 επισκέπτες αποτέλεσαν νέα ρεκόρ. Αλλωστε, οι νέες παραγγελίες 371 ελληνόκτητων πλοίων, χωρητικότητας 32,6 dwt αξίας 13 δις δολαρίων, εν μέσω κρίσης, τράβηξαν το ενδιαφέρον πολλών και επιβεβαιώσαν, ότι η ελληνική δύναμη βρίσκεται στη θάλασσα.

Στην φετινή έκθεση, χάριν σε συντονισμένες προσπάθειες, υλοποίηθηκε η εμπνευσμένη ιδέα του εφοπλιστή καπετάν Παναγιώτη Τσάκου με στόχο την προώθηση στις αγορές της ποντοπόρου ναυτιλίας των εγχώριων ποιοτικών παραδοσιακών προϊόντων. Σε περίπτερο που κάλυψε εξ ολοκλήρου τη δαπάνη, συμμετείχαν νησιωτικές επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στον κλάδο των ελληνικών τροφίμων και ποτών. Έτσι δόθηκε η δυνατότητα σε ελληνικές επιχειρήσεις να προβάλλουν με έντυπο υλικό και με δείγματα τα προϊόντα τους, με μεγάλη επιτυχία, αφού το ενδιαφέρον κυρίως των ξένων επισκεπτών ήταν εντυπωσιακό.

Η Ελληνική επιχειρηματικότητα, δρώντας πάντα με γνώμονα την ενίσχυση της, προέβαλε την εξωστρέφειά της, ως κρίσιμο μοχλό ανάπτυξης της εθνικής οικονομίας, με μια σειρά μεθοδευμένων ενεργειών. Συγκεκριμένα, με την ευκαιρία της συμμετοχής πολλών επιχειρήσεων επισκευής, εφοδιασμού και εξοπλισμού πλοίων πρωτοστάτησε στην πρωτοβουλία του Υπουργείου Ναυτιλίας για την ανάπτυξη της ελληνικής Ναυπηγικής Βιομηχανίας και τη προώθηση των εξαγωγών καινοτόμων ελληνικών επιχειρήσεων κατασκευής ποιοτικού ναυτιλιακού εξοπλισμού στα Ναυπηγεία της Νότιας Κορέας και της Κίνας με τη δημιουργία του πρώτου επιχειρηματικού cluster HEMEXPO.

Τα ΄Ποσειδώνια΄ ήταν μια πρώτης τάξεως ευκαιρία για όλους τους εμπλεκόμενους με τη ναυτιλία φορείς να συναντηθούν με Ελληνες επιχειρηματίες και να ανταλλάξουν ενδιαφέρουσες απόψεις, εξετάζοντας επιχειρηματικές ευκαιρίες και προκλήσεις. Η Ελλάδα είναι παραδοσιακά «Ναυτιλιακό Κέντρο» διεθνούς εμβέλειας, με 3.699 ελληνόκτητα ποντοπόρα πλοία, χωρητικότητας 262 εκ. Dwt, ελέγχοντας το 18,5% της παγκόσμιας και το 47% της ευρωπαικής ναυτιλίας και κατά συνέπεια μεταφέροντας δια θαλάσσης τον μεγαλύτερο όγκο εμπορευμάτων.

Ακολουθώντας τη «ρότα» της προόδου της ναυτιλίας, απαιτείται ανάγκη συνεργειών για τη δημιουργία του πρότυπων Ναυτιλιακών και εμπορικών clusters. Η πρωτοπόρος ελληνική ναυτιλία, ως παγκόσμιος παίκτης, αποτελεί αναμφισβήτητα καθοριστικό παράγοντα οικονομικής ανάκαμψης για τη Χώρα μας, γεγονός που επιβεβαιώνουν και πρόσφατες οικονομικές μελέτες σύμφωνα με τις οποίες η συνεισφορά του ναυτιλιακού κλάδου μπορεί να υπερκεράσει μελλοντικά, ακόμα και την τρέχουσα, που εκτιμάται ότι τα έσοδα από παροχή ναυτιλιακών υπηρεςιών ανέρχεται στα 12 δις € ή στο 7% του ελληνικού ΑΕΠ και το 3,5% της απασχόλησης. Εαν μάλιστα οι ικανότατοι Ελληνες ναυτικοί επανδρώσουν τα ελληνόκτητα πλοία το επιπλέον όφελος της οικονομίας θα είναι της τάξης των 2,8 δις ευρώ.

Τα ελληνικά λιμάνια είναι στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος «παγκοσμίων παικτών», από τη ποντοπόρο ναυτιλία και τις θαλάσσιες μεταφορές. Ας μη ξεχνάμε ότι η ελληνική ναυτιλία έφερε στη πατρίδα μας μόνο τη τελευταία δεκαετία συνάλλαγμα ύψους 140 δις δολαρίων. Εάν μάλιστα είχαμε διατηρήσει τα ναυπηγεία μας και αναπτύξει τη ναυπηγοεπισκευή, τόσο οι θέσεις εργασίας όσο και τα έσοδα, θα ήταν πολλαπλάσια. Ως εκ τούτου οφείλουμε να επαναπαράξουμε προστιθέμενη αξία από την ιδιαίτερη γεωγραφική θέση μας, αφού βρισκόμαστε σε «εμπορικό σταυροδρόμι».

Η πολυπόθητη ανάπτυξη είναι βέβαιο ότι, θα επιστρέψει στη χώρα μας και πάλι, από τη μεριά της θάλασσας, με τη βοήθεια του διεθνούς εμπορίου και τη καρδιά της ελληνικής ποντοπόρου ναυτιλίας, που εξακολουθεί να κτυπά δυνατά. Η ελληνική ναυτιλία που διαχρονικά βρίσκεται παγκοσμίως στη κορυφή, πρέπει να αποτελέσει παράδειγμα προς μίμηση και μπορεί να ανοίξει διεθνείς διαύλους για την ανάπτυξη του ελληνικού εμπορίου».

 

Τα σχόλια είναι κλειστά.