Ειδησεογραφικό site

Ερώτηση στη Βουλή για εκτός ύλης θέματα στις Πανελλαδικές Εξετάσεις

31

Ερώτηση για εκτός ύλης θέμα στο πανελλαδικώς εξεταζόμενο μάθημα της Ηλεκτρολογίας κατέθεσε ο βουλευτής ΝΔ κ. Φορτσάκης ο οποίος αναφέρει ότι σύμφωνα με καταγγελίες εκπαιδευτικών και γονέων, ένα εκ των θεμάτων που τέθηκαν – το θέμα Β.3 -, με αυξημένη βαθμολογική βαρύτητα, ήταν εκτός ύλης. Ειδικότερα, το θέμα αυτό, σύμφωνα με την υπ’ αριθ. 104968/Γ2/17-7-2014 Υπουργική Απόφαση «Καθορισμός εξεταστέας − διδακτέας ύλης των πανελλαδικά εξεταζόμενων μαθημάτων της Γ΄ τάξης του Γενικού Λυκείου για το σχολικό έτος 2014−2015», φαίνεται να είναι εκτός εξεταστέας ύλης. Πέραν τούτου, ούτε στο διδακτικό εγχειρίδιο φαίνεται να αναπτύσσεται σχετικό θέμα.

Η Ένωση Ελλήνων Φυσικών κατόπιν ανοιχτού διαλόγου με τα μέλη της, σχετικά με τα θέματα της ηλεκτρολογίας κατεύθυνσης στις Πανελλαδικές εξετάσεις της Γ! Τάξης ημερησίων και Δ! Τάξης εσπερινών Γενικών Λυκείων που εξετάστηκαν οι υποψήφιοι δήλωσε:

1.Σύμφωνα με την ύλη του σχολικού βιβλίου “ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΙΑ” διδάσκονται τόσο σε επίπεδο θεωρίας όσο και ασκήσεων, τα κυκλώματα Ε.Ρ. με στοιχεία συνδεδεμένα σε σειρά (σελ. 27 & 31) και όχι τα στοιχεία με παράλληλη σύνδεση (για τα τελευταία υπάρχει στο βιβλίο στη σελ. 31 το σχήμα 1.21 με το σχόλιο “ να μελετηθεί από το μαθητή ….” χωρίς να υπάρχουν σχετικές αναφορές στο αντίστοιχο θεωρητικό πεδίο). Αναλύονται δηλαδή μόνο RLC κυκλώματα σειράς χωρίς να υπάρχει η παραμικρή αναφορά στα κυκλώματα παράλληλης συνδεσμολογίας, με αποτέλεσμα, το θέμα Β3 που τέθηκε, να είναι αδύνατο να αντιμετωπιστεί από τους μαθητές, αφού, λόγω της ύλης που έχει οριστεί από το Υπουργείο Παιδείας δεν περιλαμβάνεται σε αυτήν ( ΦΕΚ αρ. φύλλου 1938/17-7-2014 σελ 24331, 24332).

2.Η επίλυση του θέματος Α4 απαιτούσε και την γνώση της παραγράφου 1 του 4.8 που σύμφωνα με το παραπάνω ΦΕΚ είναι εκτός ύλης.

3.Τα υπόλοιπα θέματα θεωρούμε ότι ανταποκρίνονται στην αντίληψη του σχολικού βιβλίου και του τρόπου που διδάσκεται το μάθημα στα σχολεία.

4.Θεωρούμε ότι για παιδαγωγικούς λόγους και εξαιτίας της ιδιαιτερότητας των συνθηκών εξέτασης των υποψηφίων, η παρουσία θεμάτων εκτός ύλης προκαλεί αίσθημα ανασφάλειας, αδυναμίας και αδικίας στην αξιολόγηση της προσπάθειας που κατέβαλαν όλο το προηγούμενο διάστημα της προετοιμασίας τους.

Η ΟΕΦΕ από την πλευρά της σχολίασε οτι “ Τα θέματα είχαν μεγαλύτερο βαθμό δυσκολίας από τις άλλες χρονιές. Το Β3 είχε μεγάλο βαθμό δυσκολίας , αν και θεωρείται εκτός ύλης.

Το Β1 ήθελε προσοχή στο σχήμα, αλλά ήταν βατό. Το άριστα απαιτούσε πολύ καλά προετοιμασμένους μαθητές.”

Τα σχόλια είναι κλειστά.