Ειδησεογραφικό site

«Άλμα εις ύψος» στα έσοδα των αρχαιολογικών χώρων

42

Αύξηση της τάξης του 27% στην επισκεψιμότητα και του 21% στις εισπράξεις καταγράφουν οι 38 κυριότεροι αρχαιολογικοί χώροι της επικράτειας το τρίμηνο Απρ-Ιουν 2014 σε σύγκριση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο.

Σύμφωνα με στοιχεία τα οποία παραθέτει το Ταμείο Αρχαιολογικών Πόρων και Απαλλοτριώσεων με περίοδο αναφοράς το τρίμηνο Απρ-Ιουν 2014, οι αρχαιολογικοί χώροι καταγράφουν αυξήσεις οι οποίες ξεπερνούν ακόμη και το 60%. Σε κάποιους μήνες, ορισμένες περιπτώσεις καταγράφουν έως και υπερδιπλασιασμό της κίνησης -βλ. Βιβλιοθήκη του Αδριανού +245% (+151% στο τρίμηνο).

 

Ο πρόεδρος του ΤΑΠ Θεόδωρος Σούμπασης αποδίδει την εξέλιξη αφενός στην ευρύτερη ανάκαμψη της τουριστικής κίνησης, αφετέρου στο διευρυμένο ωράριο (8 π.μ. – 8 μ.μ.) λειτουργίας των 38 κυριότερων αρχαιολογικών χώρων το οποίο εφαρμόζεται πιλοτικά από τον περασμένο Απρίλιο έως και τον ερχόμενο Οκτώβριο (για την πιλοτική επέκταση του ωραρίου προσλήφθηκαν προσωρινά 1.120 άτομα).

«Ξεπεράσαμε τις προσδοκίες μας και αξιολογούμε θετικά τα αποτελέσματα. Το μέτρο θα πρέπει να επεκταθεί και στους υπόλοιπους εκατοντάδες αρχαιολογικούς χώρους ανά την επικράτεια».

Η επεξεργασία των συμπερασμάτων από την πιλοτική εφαρμογή του μέτρου περιλαμβάνει σύμφωνα με πληροφορίες και την επανεξέταση της τιμολογιακής πολιτικής, καθώς παράγοντες του υπουργείου Πολιτισμού θεωρούν χαμηλό το κόστος του ενιαίου εισιτηρίου (12 ευρώ), δεδομένου ότι διασφαλίζει την πρόσβαση σε 7 σημαντικούς αρχαιολογικούς χώρους (Ιερός Βράχος Ακρόπολης, Θέατρο Διονύσου, Αρχαία Αγορά, Ρωμαϊκή Αγορά, Βιβλιοθήκη Αδριανού, Ολυμπιείο, Κεραμεικός).

 

Παράλληλα, σε  συνεργασία με το υπουργείο Πολιτισμού και σε σύμπραξη με το Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, το ΤΑΠ επιχειρεί να ενισχύσει τις δυνατότητες άσκησης εμπορικής πολιτικής. Όπως διαπιστώνει ο κ. Σούμπασης, ο ιδρυτικός νόμος του Ταμείου αναγνωρίζει μεν τη διαδικασία της πώλησης, αλλά χωρίς να προβλέπει εμπορική διεύθυνση. Προς αυτήν την κατεύθυνση, προωθούνται οι αντίστοιχες θεσμικές πρωτοβουλίες.

 

«Στο πλαίσιο του εθνικού πιλοτικού σχεδίου αναβάθμισης των αρχαιολογικών χώρων, προβαίνουμε σε σημαντικά βήματα για την ανακαίνιση των πωλητηρίων. Προϋπόθεση για τη δυνατότητα ανάπτυξης εμπορικής πολιτικής αποτελεί η θεσμική δημιουργία εμπορικής διεύθυνσης».

«Η μελέτη της αρχαιότητας, με τις αισθητικές της αξίες, όπου τα κυρίαρχα στοιχεία αποτελούν το μέτρο και η ισορροπία, είναι σήμερα ανάγκη και όχι αναγκαιότητα», αναφέρει χαρακτηριστικά ο πρόεδρος του ΤΑΠ, προσθέτοντας ως προτεραιότητα την παράμετρο του εκπαιδευτικού σκοπού των ελληνικών αρχαιολογικών χώρων.

Πηγή: Ναυτεμπορική

Τα σχόλια είναι κλειστά.